Kolejka po medale za załatwienie obwodnicy

Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie poparcia dla umieszczenia w Projekcie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 – 2020 budowy obwodnicy Oławy, w ciągu drogi krajowej 94

Oława Chcą tej inwestycji

Do składania wniosków do programu namawiali wszyscy: poseł Roman Kaczor, burmistrz Tomasz Frischmann, radny sejmiku Paweł Hreniak, starosta Zdzisław Brezdeń, radni oraz działacze stowarzyszenia „Obwodnica dla Oławy”.
<br /> Wcześniej obwodnica była wykorzystywana w wielu dyskusjach politycznych, zwłaszcza w kampanii wyborczej. W ostatnim czasie pojawiła się inicjatywa, aby oławianie zgłaszali wnioski do programu budowy dróg.

Przewodnicząca Rady Miejskiej, Magdalena Ziółkowska (PO) stwierdziła, że wniosek i apel do premier Ewy Kopacz, w sprawie obwodnicy, wystosował poseł Roman Kaczor, a podpisali burmistrz, starosta i wójt gminy Oława. Inwestycja jest niezbędna do poprawy drożności układu komunikacyjnego miasta i ma duże znaczenia dla zakładów, ulokowanych w oławskiej podstrefie WSSE „Invest-Park”.

Sesja, na której podejmowano uchwałę, była okazją do przypomnienia historii tej ciągle niezrealizowanej inwestycji. Zrobił to Piotr Regiec (PiS). Przypomniał, że w 2008 powstała koncepcja obwodnicy, a trzy lata później samorządy wydały 900 tys. zł na dokumentację. Potem podejmowano temat w sejmiku, gdzie radny Jacek Pilawa był na nie. Radny mówił o wywiadach, konferencjach i obietnicach posła Kaczora. Zdaniem Regieca, jedynym ważnym krokiem było wpisanie budowy obwodnicy do Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego. Reszta to festiwal niespełnionych obietnic. Radny stwierdził, że należy poprzeć inwestycję i podjąć uchwałę: – Cieszę się, że włączyliście się w akcję, zapoczątkowaną przez Pawła Hreniaka, który 7 stycznia opublikował apel o poparcie. Jako PiS oczywiście poprzemy to stanowisko, ale z tymi zastrzeżeniami. Powstała obywatelska inicjatywa, stowarzyszenie „Obwodnica dla Oławy”, aby pomóc w doprowadzeniu do powstania inwestycji. Jest przedstawiciel, nie wiem, czy przewodnicząca udzieli głosu.

Na sesji był obecny Dawid Karbowiak, ale głosu nie otrzymał. Magdalena Ziółkowska podkreśliła, że radni nie mają wpływu na historię, ale na to, co się dzieje teraz. Dziękowała mieszkańcom za liczny udział w konsultacjach społecznych.

– Po medale kolejka ustawia się bardzo szybko i każdy wypina pierś – mówił wiceprzewodniczący RM, Andrzej Mikoda (PO). – Ważne jest to, do czego dążymy. Obwodnica jest celem priorytetowym dla mieszkańców. Chodzi o to, aby cel osiągnąć. Robienie podziałów, kto robił więcej, a kto mniej, jest bez sensu. 

(MON)

Kategoria artykułu: Aktualności

reklama

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin portalu.