Miasto i powiat zbudują rondo

Oława Dla bezpieczeństwa

Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej powiatowi oławskiemu. Miasto przekaże w tym roku 50 tys. zł na sfinansowanie koncepcji budowy ronda na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 i powiatowej 1570 D – ulicach Kutrowskiego i Lipowej

To początek procesu inwestycyjnego. Starosta Zdzisław Brezdeń i burmistrz Tomasz Frischmann chcą usprawnić komunikację w tamtym rejonie, co ma poprawić także bezpieczeństwo. Wkrótce ma być zawarta umowa pomiędzy samorządami.

Tadeusz Kułakowski, naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego, tłumaczył 26 listopada na sesji RM, że inwestycja jest podzielona na trzy etapy. Pierwszy to przygotowanie koncepcji – miasto poniesie 50% nakładów. Drugi – przygotowanie projektów budowlanych, i trzeci – realizacja. Powiat ma być odpowiedzialny za roboty budowlane i wykonanie ronda, a miasto – za infrastrukturę i sieci podziemne.

Trwa opracowywanie koncepcji – analizy konserwatora zabytków i dendrologiczne. W 2017 roku wykonawca ma wejść na plac budowy.

(MON)

Kategoria artykułu: Aktualności

Tagi: , , , , , , ,

reklama

Komentarzy (17)

  1. Oby powstało to rondo:) może będzie można normalniej włączyć się do ruchu. Choć przekonując się na własnej skórze mam obawy przed „konserwatorem zabytków”, bo ul. Lipowa to dawna wieś Baumgarten obecnie środek miasta, lecz wedle konserwatora zabytków i jego pracowników niemożna nić przebudowywać ani wybudować, bo „miejsce ma charakter zabudowy w postaci zagród lokowanych na czworoboku” hahaha….. tak to przytoczenie jednych ze słów tych specjalistów od konserwacji zabytków, oby powstało to rondo, może nie będziemy musieć się obrócić w czasy „króla ćwieczka” jak by niejedni „specjaliści” od zabytków chcieli, choć gdzie ich trzeba zwykle niema. Jestem niezmiernie ciekaw jak rozwinie się ta sprawa i czy przy rozbudowie i udoskonaleniu miasta będą równi i równiejsi. Ci którzy mogą coś zmieniać i budować i Ci zwykli ludzie dla których to wszystko powinno być a na własnym terenie nie mogą nić zrobić bo ul. Lipowa jest wielkim zabytkiem. A za rondem i rozwojem miasta jestem jak zawsze na TAK 🙂

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  2. Nie taniej i prościej byłoby postawić jednak na sygnalizację świetlną tylko oczywiście odpowiednio skonfigurowaną. Pomysły naszych włodarzy jak zwykle górnolotne. Jak jedzie sznur aut w stronę Wroclawia to wbicie się na rondzie w nowym górniku i tak jest ciężkie i trzeba czekać na moment więc nie wiem czy rondo aż tak faktycznie rozwiąże problem. Może zastanówcie się dobrze zanim wydacie kolejne pieniądze podatników tylko za cenę realizacji durnych obietnic rzuconych w wyborach.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  3. Wreszcie! Tu już od jakichś 2-3 lat nie da się z żadnej strony włączyć do ruchu na główną 94.
    Ja się cieszę akurat z tego, że nikt nie majstruje przy jakichś innych „wynalazkach” typu światła (a korki to z czego się biorą, hę?!). Tym bardziej, że starosta ma na sumieniu skandaliczne, nielogiczne pseudorozwiązanie, którym jest skrzyżowanie ulic w okolicach MediaExpert i Kauflandu. W czasach, gdy budowano ronda nasi mędrcy zbudowali jedno z najgorszych „rozwiązań” komunikacyjnych w tej części Polski (sic!) i nikt nie poniósł za to konsekwencji.
    Mam nadzieję, że ci spece z powiatu będą ostro kontrolowani na wszystkich etapach tej inwestycji.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  4. Światła odpowiednio zsynchronizowane z tymi ze Strzelnej byłyby zdecydowanie lepszym i tańszym rozwiązaniem no i oczywiście zdecydowanie szybszym do realizacji nie przysparzającym tylu problemów co budowa ronda do którego trzeba będzie m.in wyburzyc jeden ze stojących tam budynków, śmiem twierdzić że również zdecydowanie efektywniejszym. Co do korków to czy bedzie rondo czy światła to korki i tak będą bo jest po prostu większe natężenie ruchu niż to było 10 czy 15 lat temu i przy rondzie tak samo będą zatory. Kierowcy natomiast zwyczjnie nie potrafią jeździć i korzystać w we właściwy sposób z dróg, wpuszczać innych do ruchu, kompletny brak kultury jazdy. Śmiać mi się chce szczególnie jak jest np jazda na tzw „zamek” a jeden siedzi drugiemu na zderzaku byle by nie wpuścić nikogo. Inwestycja jedynie polityczna i nie przemyślana a płacić będą jak zwykle Oławianie.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  5. w 2017, mają wejść z budową, to jest jakiś koszmar ! znając życie zaraz zaczną sie jakieś schody i opóżnienia wystarczy już tych obiecanek o obwodnicy itd itp. Jakie rozwiązanie do tego czasu miasto jest juz zatłoczone , pomyślcie logicznie tańszym rozwiązaniem były by światła w tym miejscu.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  6. A co z Obwodnicą??? !!! Stojąc w korkach widać, jak wiele pojazdów tranzytem jedzie przez nasze miasto. Tylko obwodnica poprawi cokolwiek !!! I jeszcze coś… dlaczego Oławianie ruszają na zielonym, wyczekanym przez kilka cykli świetle, jak muchy w smole??? Zamiast 10 aut, przejeżdża czasem 5… Tak jakby chcieli powiedzieć” ja czekałem na zielone 10 minut, niech ci za mną tez czekają. Sami korkujemy miasto!!!

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  7. W czasie studiow pisalem prace inzynierska ta temat tego skrzyzowania. Natezenie ruchu z centrum w strone galerii jest stosunkowo duze, co spowoduje korkowanie sie sie wlotu od strony Wroclawia. Jedynym rozsadnym rozwiazaniem, ktore jako tako bedzie funkcjonowalo, jest rondo turbinowe takie jak na wjezdzie do miasta. Ale to i tak tylko rozwiazanie tymczasowe, do momentu powstania obwodnicy.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin portalu.