997 jak 112

Ważne! Wojewoda informuje, że od 3 grudnia Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) rozpoczęło przejmowanie obsługi numeru alarmowego 997
*
W przypadku obszaru działania Komendy Powiatowej Policji w Oławie proces ten powinien się zakończyć we wtorek 4 grudnia, o godz.13.00.
*
Oznacza to, że od teraz osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z CPR we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112.
*
Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.
*
Jak informuje Biuro Pasowe Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR ma spowodować skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund. Obecnie na podjęcie połączenia kierowanego na numer 997 trzeba czekać nawet do kilkudziesięciu sekund, co jest spowodowane dużą liczbą zgłoszeń – w dużej części niezasadnych, w czasie których osoby potrzebujące pomocy oczekują na linii.
*
Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi w razie potrzeby automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie sprawdza się już kilka lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997 w skali kraju wynosi ok. 8%. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. Obecnie miesięcznie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń. Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji. Obecnie w CPR we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12-14 osób.
*
(ck)

Kategoria artykułu: Na sygnale

Tagi: , , , , , , ,

reklama

Komentarzy (3)

  1. Rozumiem, że ten pomysł to dla poprawy bezpieczeństwa? Przecież taka osoba siedząca gdzieś tam we Wrocławiu nawet nie zna miasta Oławy a już nie mówię o okolicznych miejscowościach. Jak dzwonisz do dyżurnego w Oławie to jest inna rozmowa.
    Kompletnie nie rozumiem takiego pomysłu co to ma dać. Rozumiem, że operator przyjmie zgłoszenie wyśle maila do Oławy i dopiero wtedy Oława podejmuje interewncje?

    Zgłoś naruszenie regulaminu

    Komentarz

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin portalu.