Kobieta nie miała racji! Krawężniki zgodne z projektem!

Wczoraj odezwała się Czytelniczka, która zrobiła zdjęcia krawężników w parku, twierdząc, że pracownicy popełnili błąd. Zapytaliśmy w Urzędzie Miejskim, czy miała rację?

Odpowiedziała Małgorzata Pasierbowicz, wiceburmistrz:

– Dziękujemy mieszkańcom za zainteresowanie realizowanymi w naszym mieście inwestycjami. Państwa uwagi i spostrzeżenia są dla nas istotne i wnikliwie analizowane.

W odpowiedzi na zgłaszane przez Mieszkańców wątpliwości dotyczące poprawności zastosowanych rozwiązań technicznych przy realizacji inwestycji ‘Połączenie drogowe ulic Spacerowej i Kilińskiego’, inwestor przedstawia następujące wyjaśnienie:

Zdjęcia ukazują miejsce, w którym następuje połączenie dwóch sposobów odwodnienia nawierzchni drogi, w którym będzie znajdował się wpust do studni ściekowej.

Odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni drogi pod wiaduktem kolejowym (w miejscu, gdzie krawężniki rozmieszczone są szerzej oraz skierowane fazą w kierunku jezdni) będzie realizowane poprzez ściek drogowy – usytuowany po stronie wewnętrznej względem krawężnika, do studni ściekowej (przekrój poprzeczny G/G).

Odprowadzenie wód opadowych z nawierzchni drogi w parku (w miejscu, gdzie krawężniki rozmieszczone są węziej oraz skierowane fazą na zewnątrz nawierzchni) odbywać się będzie poprzez pobocze utwardzone na przyległy teren zielony (przekrój poprzeczny B/B).

Na przekroju poprzecznym D/D uwidocznione jest wzajemne ustawienie krawężników w miejscu połączenia oraz detal studni ściekowej na którym przedstawiono wzajemne ułożenie studni oraz dochodzących krawężników.

W związku z powyższym stwierdza się, że zastosowane rozwiązanie techniczne jest zgodne z projektem oraz z zasadami wiedzy technicznej.

Wszystkie wątpliwości dotyczące rzekomego złego ułożenia krawężników zostaną rozwiane po wykonaniu docelowej nawierzchni z kostki betonowej.

Kategoria artykułu: Aktualności

Tagi: , ,

reklama

Komentarzy (16)

  1. Poczekam na efekt końcowy. Tylko dziwi mnie jedno. Czego droga ma wymiar szerokości 6m liczony od innych punktów. Raz od krawędzi wew. krawężnika do krawędzi wew. a raz od zew. do zew.
    Rozumiemiem, że przepisy określają minimalną szerokość drogi w zależności od jej kategorii i przeznaczenia. Ale interesuje mnie to, skąd dokąd się mierzy.I co może wchodzić w skład jezdni. Może wypowie się jakiś inżynier i znawca przepisów od dróg?
    Mam nadzieję, że cała ta historia i tłumaczenie urzędu to prawda i że tak ma być, lub głupie tłumaczenie aby wybrnąć z pomyłki projektanta. Bo wizualnie to jest bez sensu. Jakoś tak spartolone.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  2. Siostra Anzelma

    Hehe, Oława to miasto pełne takich przypadków. Przez podobny przypadek w zakładzie miejskim od dróg i krzewów pracuje syn szefa. Żeby przypadek był większy – pod innym nazwiskiem. „Szukajcie, a znajdziecie”, bracia i siostry! Kto poda następny przypadek?

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  3. Krawężnik

    Macie rację. Odpływ można było zaprojektować inaczej. Uskok krawężnika jest bardzo niebezpieczny, dla i szczególnie rowerzystów, dla pojazdów również. Czasem trzeba jechać blisko krawężnika i wtedy – nagle wysoka, poprzeczna przeszkoda. Trochę jednak zabrakło wyobraźni, a Panią niech ktoś przeprosi, bo ma rację, wbrew tym teoretycznie prawidłowym powyżej.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
    • W dupach wam się po przewracało !! tylko potraficie narzekać że to że tamto … człowiek musi dźwigać krawężniki po 100 kg , robić wszystko zgodnie z projektem , to przyjdzie hrabia rowerowy i mu przeszkadza że duży uskok. Przyjdź ułóż chociaż z 5 i przeproś ludzi którzy harują byście mieli po czym jeździć. Jak się nie podoba to do lasu na błoto.Może wam dywanik położyć na kostkę tak dla bezpieczeństwa .

      Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  4. Nie ma tutaj co się dziwić, to po prostu Oława. Układy układziki, tak było zawsze i będzie w tym mieście. Ciekawe też jest to jak sanepid może wyrazić zgodę na otwarcie żłobka i przedszkola (w centrum rewitalizacji w Oławie) na 3 piętrze ?? Podczas pożaru jak roczne dziecko ma uciec po schodach ?? Windą przecież nie zjedzie ….

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  5. Poczekajcie na efekt końcowy, później krytykujcie.
    Najpierw będzie przekrój uliczny a później przejdzie w przekrój szlakowy bez wystających krawężników.
    Nie będę tłumaczył co to znaczy, zobaczycie efekt końcowy.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu
  6. Brukarz napisał;

    ,, W dupach wam się po przewracało !! tylko potraficie narzekać że to że tamto … człowiek musi dźwigać krawężniki po 100 kg , robić wszystko zgodnie z projektem , to przyjdzie hrabia rowerowy i mu przeszkadza że duży uskok. Przyjdź ułóż chociaż z 5 i przeproś ludzi którzy harują byście mieli po czym jeździć. Jak się nie podoba to do lasu na błoto.Może wam dywanik położyć na kostkę tak dla bezpieczeństwa . ”

    hmmm
    taki to jest zawód – trzeba było wybrać inny.

    Komentarz Zgłoś naruszenie regulaminu

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin portalu.