reklama

Utrudnienia na drogach powiatowych w gminie Oława

Mieszkańcy i podróżujący muszą liczyć się z utrudnieniami

Trwa remont na drodze powiatowej nr 1972 D na odcinku od Lizawic do Sobociska. Zadanie pod nazwą „Rehabilitacja łącznika autostrady A-4 (węzeł Krajków) z drogą krajową nr 94 poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 1972 D km – Etap I” realizowane przez Powiatowy Zarząd Drogowy w Oławie. Prace obejmują m.in.: frezowanie nawierzchni asfaltowej, rozebranie istniejącej podbudowy i wykonanie nowej, wykonanie warstwy ścieralnej, a także budowę chodników, zatoczek autobusowych i zjazdów z kostki brukowej oraz odwodnienia. Prace potrwają do 31 października tego roku.
– 31 sierpnia planowane jest całkowite zamknięcie drogi – mówi Maria Buczek z Powiatowego Zarządu Drogowego w Oławie. – Po tym terminie na remontowanym odcinku będzie ruch wahadłowy. Objazd odbywa się zgodnie z zatwierdzoną zmianą organizacji ruchu przez Wierzbno-Janków- Teodorów w kierunku Jarosławic.
Koszt przebudowy tej drogi to 4.912.599,19 zł. Ponad 2,3 mln zł tej kwoty dofinansował Dolnośląski Urząd Wojewódzki. Gmina Oława wsparła inwestycję kwotą 1,2 mln zł.

Reklama

Utrudnienia są też na drodze powiatowej 1561 D, gdzie trwa przebudowa kamiennego mostu drogowego. Będzie zamknięty do końca sierpnia tego roku. Objazd z Oławy do Oleśnicy Małej odbywa się przez Chwalibożyce i Owczary. Koszt remontu to 455. 445,69 zł.

(WK)

Kategorie: Aktualności

Tagi: ,,,,,,,,,

Komentarzy (7)

  1. A ja się zapytam grzecznie. Po co robić remont drogi w środku pola? chodniki , zatoczki? czegoś nie rozumiem? Tym bardziej, że droga z tego co pamiętam była jeszcze w dobrym stanie. Samorząd mógł dogadać się z zarządem dróg wojewódzkich podzielić kosztami i w końcu wziąć się za remont drogi Oława- Jelcz lub Oława-Janików gdzie stan nawierzchni jest opłakany a jeżdżą nimi tysiące ludzi do pracy i nie tylko .

    Komentarz
  2. Jest ku temu kilka powodów, np.
    – droga była wąska i z trudem mijały się ciężarowe samochody,
    – ludzie z Sobociska jeżdżą rowerami i chodzą pieszo do pociągu, co jest niebezpieczne (i jak dla mnie najważniejszym powodem, żeby te chodniki tam były),
    – remont drogi mógł być narzucony przez wyższy organ państwowy.
    poza tym jest to droga łącząca autostradę i 94, którą jeździ masę samochodów (wiem, bo mieszkam przy tej trasie).
    Niestety nie wszystkim da się dogodzić, a jedynym rozwiązaniem jest pisanie podań o remont.

    Komentarz
  3. Witam

    Uczestniczę na co dzień w procesie budowania dróg. Odpowiadam za ich jakość natomiast to co zobaczyłem przy okazji remontu drogi Jarosławice-Sobocisko-Lizawice przechodzi wszelkie pojęcie. Autor tego tekstu pisze ,, Prace obejmują m.in.: frezowanie nawierzchni asfaltowej, rozebranie istniejącej podbudowy i wykonanie nowej, wykonanie warstwy ścieralnej”

    Zgadza się
    1.Frezowanie było
    2.Żadnego rozebrania podbudowy zasadniczej jak i pomocniczej nie miało miejsca, natomiast dostaliśmy ochłapy w postaci rzucenia na stare kruszywo nowej mieszanki tłucznia 0/31,5 mm.
    3. Warstwa ścieralna została położona w karygodny sposób proszę zwrócić uwagę chociażby na równości podłużne. Po za tym nie widziałem żadnego odwiertu sprawdzającego grubość mieszanki MMA. Przed torami w Lizawicach warstwa ścieralna została ułożona na kostce brukowej.!!!! Tego nie powinno mieć miejsca w dzisiejszej czasach. Gdzie nadzór ? Czy widział ktoś laboratorium drogowe?

    Wnioski:
    Droga prowadząca do Wojkowic jest bardzo potrzeba natomiast Wydaliśmy źle pieniądze. Droga będzie potrzebowała remontu w niedalekiej przyszłości. Powstaną koleiny ponieważ zostało źle przygotowana podbudowa zasadnicza. Widział ktoś walca gumowego na budowie ? To temat rzeka…Ciągle polska myśl to … Szybko ale nie dokładnie, zamiast powoli ale raz i porządnie.

    Komentarz
  4. Mnie zastanawia kto wpadł na pomysł aby pobocze zrobić z takich głazów. W przypadku najechania kołem na taka nawierzchnię pewnym jest, że stracimy kontrole nad pojazdem. A rowy tam głębokie.

    Komentarz
  5. Do Jarosława’.
    Już wyobrażam sobie jak wyglądają drogi budowane pod twoim nadzorem , jak nie odróżniasz warstwy ścieralnej od wiążącej. Na twoje wnioski spuśćmy lepiej zasłonę milczenia.

    Komentarz
    • Lepiej sobie nie wyobrażaj. Pewnie we Wrocławiu jeździsz nimi codziennie i cieszysz się ich jakością. Mniejsza o to.Oczywiście oby moje wnioski stały się tylko goryczą wylaną w tym poście. Natomiast zobaczymy co będzie się działo po drugiej zimie 😉

      Komentarz

Napisz komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.